22 octubre 2024
spot_img
22 octubre 2024

TRAS: Parlem d’alcohol, tabac i cànnabis

El passat dimecres 30 de gener, vam anar com a representants de la classe de 4t d’ESO de l’Escola Projecte i directors de Projecte Report, a una trobada de la Casa Sagnier (Entre Pàdua i Plaça Molina). En aquesta 19a edició de la trobada dirigida per TRAS (Trobada de Representants d’Alumnes de la Secundària), hi assistien els dos delegats de 3r i 4t d’ESO de cada escola o institut del nostre districte, Sarrià – Sant Gervasi.

La trobada s’iniciava a les 9:30h del matí, quan vam arribar ens van fer entrar i hi havia bastanta gent. Ens trobàvem en una gran sala amb una cua de gent no gaire llarga. Al fons de la cua hi havia una taula amb dues noies que repartien bolígrafs, carpetes i un cartellet amb el teu nom. Aquestes tenien una llista amb la gent que havia d’assistir a la trobada i llavors quan deies el teu nom et ratllaven.

En van guiar fins una sala on ens van explicar com anava el taller, llavors ens van dividir en tres tallers diferents anomenats: “Sortim de Festa”, “Jo no sóc racista però” i per últim “Trastorns alimentaris”. El meu company va anar al tercer taller, sobre els “Trastorns alimentaris” i jo vaig anar al taller de “Sortim de Festa”.

“Sortim de Festa”

Aquest taller tractava sobre les drogues i les addiccions que cada cop més els joves tenim i amb més freqüència. Una especialista, ens va parlar sobre tot de l’alcohol, el tabac i el cànnabis, ja que els joves quan surten de festa solen consumir-hi.

També ens va parlar dels mites que existeixen en aquest món de l’alcoholisme i les drogues. Ens va explicar què fer si algun cop et trobaves a una persona que havia begut massa: com l’havies de col·locar perquè si vomita no s’ofegui, quin número trucar per enviar una ambulància…

Després, ens van tornar a reunir tots els grups per formular les conclusions. Per últim, un actors i actrius ens van representar un teatre sobre la violència de gènere i les desigualtats que estan molt normalitzades però passen constantment.

Un cop acabada l’obra de teatre, el públic podiem escollir què canviar si no ens semblava bé algun acte d’algun personatge, i aleshores, la persona que havia suggerit el canvi, havia de sortir a l’escenari i interpretar la seva idea.

Article redactat per estudiants d’ESO i redactors del projecte Revista Escolar Digital (RED). RED és una xarxa de diaris dirigits i editats per alumnes

Junior Report impulsa una xarxa de Revistes Escolars Digitals gestionades per alumnes de secundària. Informa’t sobre el projecte aquí.

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.