27 desembre 2024
spot_img
27 desembre 2024

Un curs marcat per l’educació híbrida i la tecnologia

La tornada a les aules de forma presencial planteja nous reptes i canvis per a alumnes i professors

Per Judith Vives

Acaba de començar el curs escolar, encara marcat per la pandèmia de covid-19. Si bé la situació ha millorat, les classes han començat amb un punt d’incertesa pel que pot passar els propers mesos i com això pot afectar a l’educació.

De moment, la tornada a l’escola s’assembla més a com era abans, després d’un curs i mig marcat per la pandèmia, les classes en línia i la reformulació de l’educació. Però d’aquesta experiència ha quedat clara una cosa: que la tecnologia ha entrat a les aules per quedar-s’hi.

Durant els mesos més intensos de la pandèmia, la tecnologia ha permès seguir les classes amb certa normalitat. Segons expliquen des d’ACER, la demanda d’aules digitals va augmentar significativament l’any passat, i això va posar en marxa una gran revolució en el panorama educatiu. “L’era de l’aprenentatge a distància ens ha ensenyat diverses lliçons valuoses que no hem d’oblidar ara que comença el nou any acadèmic”, expliquen.

 

Aprenentatge híbrid

L’aprenentatge a distància ha impulsat l’alfabetització digital entre els professors a nivells sense precedents. També ha motivat els educadors a explorar noves formes i enfocaments creatius per assegurar que l’aprenentatge pugui continuar de forma remota.

Ara, amb el nou curs, els professionals de l’educació podran canalitzar tot el que han après en aquests mesos per combinar el millor de tots dos mons, l’aprenentatge en línia i el presencial.

Així doncs, la previsió és que el model d’aprenentatge combinat i híbrid s’implanti definitivament. La integració d’elements digitals a les classes presencials proporcionarà una experiència més atractiva per als estudiants. D’altra banda, l’aprenentatge híbrid oferirà una gran oportunitat per explorar les oportunitats que ofereixen les eines EdTech, tant per als estudiants que assisteixen a classe com per als que participen des de casa.

“Les eines de EdTech milloren enormement la retenció de l’aprenentatge“, asseguren des d’ACER. De fet, investigacions recents mostren que els estudiants que fan servir tecnologia educativa superen els que aprenen el mateix contingut sense tecnologia. A més a més, les eines digitals també permeten als estudiants aprendre al seu propi ritme i d’acord amb el seu estil d’aprenentatge.

 

Reptes de el nou curs

Juntament amb la implantació de la tecnologia, un altre tema a tenir en compte durant aquest nou curs és el benestar mental dels alumnes. Durant gairebé dos anys, molts no han pogut interactuar amb els professors o companys de la manera que ho feien. A més, també s’han donat casos de pèrdua d’aprenentatge, ja que alguns estudiants s’han quedat enrere en el model online.

Aquests són els principals reptes als quals s’enfronta l’educació en un moment de canvi de model, en què la formació híbrida i a distància es planteja com una alternativa real.

Descobreix tota la informació sobre Acer for Education

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.