28 desembre 2024
spot_img
28 desembre 2024

La bicicleta, el millor transport per anar a l’institut

Entretinguda, ràpida, pràctica, ecològica… T’expliquem tots els seus avantatges!

Si parlem de ciutats i bicicletes, segurament el primer lloc que ens passa pel cap és Amsterdam. I és que la capital dels Països Baixos és un paradís terrenal per als amants de la bicicleta.ç

No obstant això, no és l’única ciutat on aquest vehicle té tanta popularitat. Segons l’informe bianual The Copenhagenize Index 2017, Copenhaguen és la ciutat més bike friendly de 2017. Entre les 20 ciutats de la classificació es troben Ultrech, Berlín, Bordeus, Dublín, Tòquio, Barcelona i Sevilla.

Però, què suposa desplaçar-se amb bicicleta? T’ho expliquem!

Amsterdam és una de les ciutats on els seus habitants utilitzen més la bicicleta. (Jace Grandinetti)

Infinitat d’avantatges

La bicicleta té un gran nombre de beneficis. A nivell de salut, és una molt bona eina per realitzar aquesta mitja hora diària d’exercici que recomana l’OMS.

Mentre pedales combats l’obesitat i reforces el sistema cardíac. També ajuda a les articulacions, quelcom especialment beneficiós per la gent gran.

El professor d’Activitats en el Medi Natural i Sotsdirector d’Estudis d’INEFC de Barcelona, Eduard Inglés, ens explica que la bicicleta també té molts avantatges per la societat. “És una eina que permet que tots ens puguem moure de manera sana a la ciutat”.

No ens hem d’oblidar tampoc dels beneficis mediambientals. És evident que aquest transport no contamina, per tant és una gran eina per combatre els efectes del canvi climàtic.

A més, quan anem en bici organitzem el nostre temps com volem: tenim aquesta estona per fer exercici físic, desconnectar i pensar, podem desplaçar-nos fins a llocs cèntrics i arribar on no arriba el transport públic… i estalviem en bitllets de transport i gasolina. Tot són avantatges!

La ciutat i la bicicleta

“La ciutat és més agradable en bicicleta o caminant”, afirma Gonzalo Gil, professor especialitzat en Entrenament Esportiu i Condició Física d’INEFC Lleida.

“La cultura de la bicicleta ha de promoure’s des de les institucions públiques. Seguim veient-la per l’esport d’oci i hem de començar a impulsar-la com alguna cosa utilitari”, assegura.

Gil opina que, escoles i instituts haurien d’ensenyar com anar i circular en bici amb la finalitat de promoure el seu ús i evitar molts dels accidents que avui dia tenen els ciclistes.

Un dels objectius del govern d’Ada Colau és promoure l’ús de la bicicleta. (Roser Vilallonga)

Alternatives per a tots

Per algunes persones, hi ha ciutats que no estan fetes per anar en bicicleta perquè la seva geografia dificulta el seu ús: si la ciutat té moltes pujades, els ciutadans l’utilitzaran menys.

Tanmateix, amb l’arribada de les bicis elèctriques tot això es converteix en excusa. Aquests models porten un pedaleig assistit que l’usuari pot activar i desactivar quan ho necessita. D’aquesta manera pots fer exercici físic igualment, però comptant amb una ajuda per als trams més difícils.

La versió elèctrica és molt beneficiosa per persones amb problemes de salut que fins ara no s’animaven o no podien utilitzar aquest transport. L’asma, dolor a les articulacions o els problemes cardíacs deixen de ser un impediment per muntar amb bici.

El clima també pot tirar-nos enrere a l’hora d’utilitzar-la… Però si ho fan a Amsterdam i Copenhaguen amb el temps que tenen, com no hem de fer-ho nosaltres?

Gonzalo Gil n’està convençut: “Sortir de casa i agafar la bicicleta és un còctel magnífic”. Anar amb bicicleta a l’institut pot millorar la teva vida en molts aspectes: T’apuntes a pedalar?

La bicicleta pot ser el teu millor aliat per anar a l’institut (Oneblockaday)

Informa’t de tot a Junior Report.

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.